Panys i Panys donem informació i consells, vostès decideixen.

A Catalunya les autoritats ens aconsellen les millor actituds i per a casa nostra:

Consells de seguretat al domicili

Nosaltres cometem aquestes:


SEGURETAT EN LA LLAR

  • Comprovar que la porta quedi ben tancada i girar la clau sempre amb doble volta, encara que sigui per poca estona.
  • No amagar claus als voltants de les cases.
  • Assegurar-se que el pany compleix amb la normatives europea i de seguretat.
  • És recomanable instal·lar un panys amb tres punts o mes d’ancoratge al marc de la porta (superior, inferior i lateral). Una bona opció es un segon pany.
  • Les panys amb clau de seguretat de ultima generació molt útils i milloren la seguretat.
  • Mirar de no deixar senyals que indiquin que a casa no hi ha ningú.
  • Les portes blindades son més segures si contenen diferents punts de tancament i els batents estan ben ajustats al marc de obra.
  • Es molt interessant que el marc i la porta ajustin perfectament per tal de evitar que es pugui introduir una palanca.
  • En les cases aïllades, procurem mantenir tancades les portes de pas, de darrera i del garatge, a més de la porta principal.
  • Adaptar tancaments per persianes en totes les seves finestres i balcons.
  • Els forrellats i passadors interiors, som molt útils per tancar-se per dins, fins i tot de dia. Reforcen la seguretat de la porta. Els espiells o mirilles digitals de nova fabricació donen una visió molt amplia i clara del exterior de la porta.
  • Protegir amb reixes, amb poca separació entre els barrots, les finestres de fàcil accés des de l’exterior.

ALTRES OPINIONS:

  • Una enganxina no es una empresa.
  • Hi ha adhesius que només donen un número de telèfon, no volen identificar la seva empresa.
  • A Girona tenim empreses segures, conegudes i de confiança.
  • Algunes empreses multiserveis, de fora, ofereixen falsos descomptes i poden tenir personal poc qualificat i amb poques garanties de seguretat.
  • Es basic facilitar un pressupost abans de començar el servei i sobretot demanar la corresponent factura legal.
  • Els professional qualificats que vinguin a casa seva han d’identificar-se i donar el nom de la empresa que fa el servei. També s’asseguren que es vostè el titular o responsable que demana la reparació.
  • Les empreses legals en la seva publicitat identifiquen de forma clara.

ALTRES PROPOSTES

  • Demanar per cortesia el destí de persones poc habituals en les nostres escales.
  • Es bo comentar amb el fills, què no obrin la porta si no estan segurs de qui truca a la porta. Ni que assegurin que son amics dels pares.
  • Funciona molt be un sistema de il·luminar les àrees exteriors i l’accés al teu domicili. Amb un sistema s’activi mitjançant el moviment. Això et permetrà adonar-te de la presència de persones.
  • Mai col·locar missatges a la porta que indiquin que hem marxat i quant tornarem a casa.
  • Comprovar si ve algun servei de treballs a la comunitat, abans que entrin a l’escala i demanar que s’identifiquin plenament, en cas contrari, millor no obrir la porta.
  • No comentar amb desconeguts les seves activitats de sortides o d’oci de la teva família o les dels veïns.
  • En sortir de la teva llar, revisar que les portes i finestres es mantinguin tancades, fer un recordatori de objectes importants com claus, telèfons, documentació, diners, etc. per no perdre res.
  • Conèixer les novetats que proposem en sistemes dissuasius.

Tinguin a la mà els números telefònics d’emergència, així com el de Panys i Panys 609 11 69 23.